Lief en leed

Een eetprobleem in zo'n grote omvang als dat Sanna heeft beheerst heel je leven. 

Ik ben een dag minder gaan werken om er voor haar te zijn. En om alle ziekenhuis afspraken en andere afspraken af te gaan.

Iedere dag draait het om eten, de hele dag.

Ik moet 5 eet momenten met Sanna hebben. Ontbijt, tussendoortjes, lunch, tussendoortje en avondeten. 

Daarbij komt nog dat we nu blended diet geven, daarvoor moet ik iedere dag haar voedingen maken met de blender.

Het is het waard, maar veel werk.


Maar Sanna is niet haar eetprobleem. Het eetprobleem hoort voor nu even bij haar. En het is ons nu duidelijk gemaakt dat het nog 2-3 jaar gaat duren voordat ze alles zal eten.

Maar uiteindelijk zal het eetprobleem zich oplossen.


Sanna is gelukkig buiten haar eetprobleem een heel normaal kindje. We hebben nog niet het volledige DNA terug, maar het ziet er naar uit dat ze geen syndroom heeft.

Ze is heel lief en vrolijk. Enorm sociaal en ook wel ondeugend. Ze danst, klapt, zingt en lacht. Ze kan al zoveel woordjes en iedere week leert ze weer wat bij. Ik ben zo trots op haar ❤


Ook voor mezelf doe ik echt mijn best om het te accepteren. Accepteren dat onze eerste baby niet zo is geweest zoals je zou willen. Die roze wolk was er niet en gaat ook niet meer komen. En accepteren dat we nog een lange weg te gaan hebben. Maar ook relativeren dat het veel erger kan. 


We komen er wel, met veel geduld en liefde💕

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Tessa (dinsdag, 29 oktober 2019 18:24)

    Mooi weer en knap van jullie!

  • #2

    Conny (woensdag, 30 oktober 2019 07:24)

    Sanna boft met jullie als ouders. Veel liefs en wijsheid en geduld. Groet Conny

  • #3

    Lotte (donderdag, 31 oktober 2019 15:02)

    Kippenvel! Wat verwoord je je mooi en wat zijn jullie als gezin sterk! ��❤️